środa, 12 października 2016

Fiesta Nacional de España - święto narodowe w Hiszpanii

Rokrocznie, 12 października przypada Fiesta Nacional de España. Jest to pamiątka odkrycia Ameryki przez Krzysztofa Kolumba i zjednoczenia królestw hiszpańskich zarówno pod względem kulturowym jak i językowym. Tego dnia w Madrycie odbywa się defilada wojskowa z udziałem króla i najwyższych władz państwowych. Po raz pierwszy to święto było obchodzone w 1935, ale dopiero w 1958 zostało uregulowane prawnie.

W związku z tym, że cała Hiszpania wczoraj świętowała, ja również miałam dzień wolny, który wspólnie z Colbym (moim współlokatorem) spędziliśmy w Port d'Alcudia. Dzięki niemu poznałam kilka osób ze Stanów, Wielkiej Brytanii i Australii. Było to miłe popołudnie spędzone wśród osób uczestniczących w podobnym programie jak mój. 

 Port d'Alcudia/fot. Wiśnia
 Port d'Alcudia/fot. Wiśnia
 Port d'Alcudia/fot. Wiśnia
 Port d'Alcudia/fot. Wiśnia
 Port d'Alcudia/fot. Wiśnia
 Port d'Alcudia/fot. Wiśnia
Port d'Alcudia/fot. Wiśnia